Cici

Tarihçe

  • 1927

    Eskişehir’in Sivrihisar ilçesinde küçük bir şekerleme imalathanesi kuruldu.

  • 1945

    Şekerciliği Sivrihisar’da el işçiliği ile, özveri ve güvene dayalı bir şekilde geliştirmeye devam ettiler.

  • 1950

    Eskişehir’de ilk imalathane açıldı.

  • 1960

    Şekerciler ailesi, çalışan sayısını günden güne artırarak bölge halkına iş istihdamı sağladı.

  • 1964

    Ar-ge faaliyetlerine ivme kazandırdı ve imalathanelerini modern makinelerle donattı.

  • 1968

    Yeni ürün çalışmalarını belirleyip şeker sevenlere sunmaya hazırlandı.

  • 1970

    Modern tesislerini açan Cici, yeni ürünleriyle büyük bir talep yaratmaya başladı

  • 1976

    Cici, ülke çapında en bilinen markalardan biri olarak halka açıldı.

  • 1982

    Cici, Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’ndeki muhteşem tesislerine taşındı.

  • 1993

    Üretim kapasitesini arttırırken, marka tutundurmasına yönelik çalışmalara başladı.

  • 1997

    Bora Gencer ile ‘’Çikolata şeker canım Cici çeker’’ sloganlı reklam filmi çekildi.

  • 1999

    Üretim kapasitesini dört kat artırarak devasa tesislerinde üretimine devam etti.

  • 2000

    İlk başta helva, lokum ve reçel imalathanesi olarak kurulan cici geniş ürün yelpazesi ile Türkiye’de en çok tercih edilen marka oldu.

  • 2001

    Cici; markasına büyük bir yatırım yaparak Türkiye’de sektörün önde gelen kuruluşları arasına girdi.

  • 2011

    Yumuşak jelly şeker tesisi faaliyete geçti.

  • 2012

    Modern kek (cupcake) üretim hattı faaliyete geçti.

  • 2013

    Dünyanın En İyi Şekerleme Firmaları’nı sıralayan “Global 100” listesine girdi.

  • 2020

    1927 yılından bu yana yaptığı gibi ürünlerine sevgi niyetine şeker katarak, en sağlıklı şekilde Cicisever müşterilerine sunmaya devam etmektedir.

Usta bir şekerleme imalatçısı ailenin Isparta’nın Şakirağaç ilçesinden Eskişehir’in Sivrihisar ilçesine göç etmesinin akabinde ürettikleri nefis şekerlemelerin çevrede nam yapması ile “Şekerciler” lakabı ile anılmalarını sağlar. Şekerlemeciliğin ve helvacılığın bütünüyle el işçiliğine dayandığı o yıllarda, Şekerciler ailesi bu hünerlerine dinmek bilmez bir çalışma arzusu ve geleceğe duydukları güven duygusunu katarlar.  

Geçmişten gelen lezzet geleneğini ve kalitesini her geçen gün artıran Cici Çikolata; 2011 yılında yatırımlarına hız vererek en ileri teknoloji ile donatılmış yumuşak jelly şeker tesisini faaliyete geçirmiştir. 2012 yılında yatırımlarına devam eden Cici, üretim hatlarına modern kek (cupcake) üretim tesisini de ekleyerek kek ürün yelpazesinde geniş bir ürün gamına sahip olmuştur.
Globalleşen dünyada kabul gören bir kalite sistemine sahip olmak amacıyla 22.05.2000 tarihinde başlatılan ISO 9001 Kalite Güvence Sistemi Kurulum Projesi ve 11.09.2001 tarihinde BVQI (Breau Veritas Quality International) tarafından uygunluğu tescil edilen ISO 9001 Kalite Güvence Sistemi’ne ait belgeyi alan Cici, kaliteli üretimini belgelemiştir. Dinamik satış kadrosu ile Cici Çikolata, müşteri memnuniyeti odaklı çalışması neticesi ile hedeflerine emin adımlarla ilerlemektedir.

Misyon & Vizyon

Misyonumuz, değişen tüketici trendlerine uygun olarak arge’den üretim ve satış noktasına kadar yüksek standartlarda yenilikçi ürünleri uygun fiyatlarda tüketicileriyle buluşturmak ve lezzete herkesin ulaşmasını sağlamaktır. Cici, bulunduğu tüm pazarlarda, başta orta ve alt sosyoekonomik seviyeden olmak üzere herkesin lezzete ve kaliteye kolaylıkla ulaşabilmesi için vardır.



Vizyonumuz, Sahip olduğu kurumsal miras ve kültürü koruyarak, istikrar içinde büyüyerek; ve değerini sürekli artırarak, 2023 yılında, bulunduğu hedef pazarlarda küresel ölçekte rekabet gücüne sahip, sektörünün bilinen ve beğenilen bir dünya markası olarak 1 milyar USD ciro hedefine ulaşmak.

Değerlerimiz

Yarım yüzyılı geride bırakan Cici, Türkiye’de ve dünyada büyümeye-gelişmeye devam ediyor. Büyüdükçe gençleşen ve daha büyük hedeflere odaklanan şirketimizin kurumsal değerlerini şöyle özetlemek mümkün;

Duygusal İstikrar: Genel davranış biçimi olarak piyasa iyi olduğunda haddinden fazla açılmayan Cici, kötü olduğunda ise karamsarlığa kapılıp içe kapanmadı. Genel ekonomi iyi olduğunda işlerin bir süre sonra kötüye gideceği temkinini, kriz anlarında ise ilerleyen süreçte durumun düzeleceği iyimserliğini daima korudu. Bu yaklaşım Cici’de Duygusal İstikrarı sağladı.

Öz Kaynakla Büyüme: Duygusal istikrarla Cici sanal büyümeden korunda, öz sermayesini güçlendirdi. Bunun ödülünü de özellikle kriz dönemlerinde aldı. Kriz anlarında rakipler küçülürken Cici öz sermayeli yapısıyla yüzde 35’lere varan oranda büyüme kaydetti.

Tüm kıtaları kapsayan küresel müşterilerimizle daha iyi iletişim kurmak ve bunu kalıcı kılmak için dünyanın önde gelen fuarlarına katılıyoruz. Son zamanlarda katıldığımız bazı fuarlara aşağıdaki bölümden ulaşabilirsiniz. Cici Pazarlama Ticaret A.Ş. Grubu Başkanı
Anuga - Almanya
Cici'de herkesi mutlu edecek bir lezzet var! En özel ürünlerimiz standımızda sizleri bekliyor.
Thaifex - Tayland
Katılımını gerçekleştirmiş olduğumuz Thaifex 2019 fuarında bizi yalnız bırakmayan sevdiklerimize teşekkür ederiz.    
Yummex - Dubai
Yummex Dubai fuarımız.
Fuarlar -
Tüm fuarlar

02.01.2020

Candy Industry Global Top 100 listesine giren tek Türk firması Cici oldu.

Devamını Oku

Sponsorluklar

Yakın bir geçmişe kadar eğitimden sosyal alanlara, çeşitli konulara ve konseptlere sponsor olan Cici, sektöründe ilk Ar-Ge Merkezi’ni kurduktan (2012) ve yenilikçiliğe odaklandıktan sonra sponsorluk politikasını da güncelledi. Yeni dönem odaklanmasına paralel olarak sponsorlukta öncelikli alanlarını yenilikçilik-inovasyon ve zekâ konuları olarak belirledi. Önceki dönemle ilgili bazı sponsorluk bilgi ve görsellerini aşağıda görebilirsiniz.

Yeni Nesile Destek: Geleceğin çocuklarımızla güzelleşeceğine inanan Cici, onların ufuklarını açmayı ve sağlıklı bir gelişim süreci geçirmelerini daima önceledi. Bu amaçla 23 Nisan aktivitelerine destek sağladı, onların küçük yaşta üretim kültürüyle tanışmaları için özel organizasyonlar yaptı.

Üniversite Aktiviteleri: Cirosunun yüzde 90’ını yurtdışından sağlayan Cici, yurtiçini de lezzetinden mahrum bırakmadı. Özellikle üniversite aktivitelerine ikram sponsoru olarak katıldı, gençlerin yanında

Doğuş Üniversitesi

İstanbul Üniversitesi

Sosyal Sorumluluk Projeleri

Yarım yüzyılı aşan geçmişinde Türkiye’de ve dünyada sosyal sorumluluğunun gereklerini yerine getiren Cici, 2012’de sektöründeki ilk Ar-Ge Merkezi’ni kurduktan sonra sosyal sorumluluk alanında da odaklanmaya yöneldi. Yeniliğin, inovasyonun yenilenebilir yakıtı olan zeka konusunu gündeme aldı. Türkiye’de şirketler dünyasında bir ilk olan Cici Zeka Kulübü’nü kurdu. Bir Afrika ülkesi olan Kamerun’da ve İstanbul’da Zeka Atölyeleri açtı. Yeni dönemde de tüm dünyada zeka bilincini geliştirmeyi misyon edindi.

Van’lı Çocuklar 23 Nisan

Kalite Politikalarımız

CİCİ GIDA olarak;

Faaliyet alanımız olan Atıştırmalık Sektöründe, Gıda Güvenliği ve Helal Gıda üretim şartlarını ön planda tutan,

Müşteri memnuniyetini ilke edinen,

Malzeme kabulünden son ürün sevkiyatına kadar olan tüm süreçlerde ilgili ulusal ve uluslararası güncel mevzuat-tebliğ-kanunlara, Kalite ve Gıda Güvenliği standartlarına ve Helal ürün koşullarına, sağlık kurallarına ve otantisiteye uygun ürün üreten,

Tedarikçilerimizden müşterilerimize kadar bütün paydaşlarımızla ilgili şartları yerine getiren,

Firmamızda gerçekleşen tüm uygulamalarımızı sürekli iyileştirip geliştirerek ve modern teknolojiyi takip ederek Kalite Güvence anlayışını iş ortaklarımıza benimseten, çalışan memnuniyetine önem veren,

Yasal yükümlülükleri yerine getiren,

Eğitimli ve tecrübeli kadrolarımızla sürekli gelişme, sistemi sürekli gözden geçirme ve iyileştirmeyi hedef alarak,

Topluma duyarlı, çevreye, doğaya ve emeğe saygılı şirket politikalarımızla sektöründe lider bir DÜNYA MARKASI olmayı amaç edindik.

Cici Pazarlama Ticaret A.Ş olarak;

Uluslararası düzeyde satış kanalları ile ihracat yapan,

Yasal ve sosyal yükümlülükleri yerine getirmeyi,
 

 

  • Değişen küresel yapıya ve standartlar çerçevesinde üretilmiş ürünleri satarak,

  • Kurulan yönetim sisteminin şartlarının sürekli iyileştirilmesi,

  • Oluşturulan politikamızın çalışanlarımıza iletilmesi ve benimsetilmesi,

  • Politikamızın sürekli gözden geçirilerek, iyileştirilmesi,

  • Eğitimli ve tecrübeli kadromuzla,

  • Yenilenen hedeflerimiz ile sürekli gelişme ve iyileşmeyi sağlayarak,

  • Müşteri memnuniyetinin sağlanmasını ilke edinen,

  • Çevreye duyarlı, çalışanlarına, müşterilerine ve tedarikçilerine saygılı ilkelerimizle sektörümüzde lider olmayı amaç edindik.

 

-

CİCİ BİLGİ POLİTİKASI

 

Cici Pazarlama Ticaret A.Ş. olarak; ana faaliyet alanımız olan çikolata, kek, jelly, liqurice, gofret, bisküvi, fondan, waffle,
kruvasan ve şeker üretimlerimizde;

Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi’nin şartlarını yerine getirerek Bilgi Güvenliği Yönetim Sisteminin kurulması,
gerçekleştirilmesi, işletilmesi, etkinliğini sürdürmeyi ve sürekli iyileştirme faaliyetini devam ettirmeyi,

Yasal şartlar, sözleşmelerden doğan, üçüncü şahısların yükümlülüklerini ve müşteri şartlarını da
göz önünde bulundurarak, mevcut ve oluşabilecek riskleri de dikkate almak yoluyla,

Bilgi güvenliği gereksinimlerini karşılamayı,

Bünyemizde gerçekleştirdiğimiz tüm faaliyetlerde bilgi güvenliğini sağlamayı,

Tüm faaliyetlerin özellikle kritik iş süreçlerinin sürekliliğini ve sürdürülebilirliğini sağlamayı,

Kuruluşumuz, müşterilerimiz ve hizmet aldığımız tüm firmalarda bilgiyi korumayı amaç edindik.

Bu amaç doğrultusunda, BGYS kapsamı ve sınırları işlenen her türlü gizli / ticari / özel bilginin Gizlilik / Bütünlük / Erişilebilirlik şartlarına bağlı kalarak elde edilemezliği sağlanacaktır.

 

Cici A.Ş. Grubu Başkanı